Har du spørsmål?
Strømstøtte
Hvor mye får jeg i strømstøtte?
Strømstøtten gjelder husholdninger og boligselskap, den dekker 90% av den månedlige gjennomsnittsprisen på kraftbørsen over 70 øre eks mva. Du kan lese mer om ordningen her: Strømstøtte for husholdninger - NVE
Vi fakturerer kun for ditt strømforbruk, nettleien kommer på egen regning direkte fra din lokale netteier. Strømstøtten trekkes fra på nettleiefakturaen (selv om støtten gjelder strøm). De månedene strømstøtten er høyere enn nettleiefakturaen vil du få penger utbetalt til din konto fra netteier, forutsatt at du har registrert ditt kontonummer.
Hvorfor er ikke strømstøtte trukket fra på min faktura?
Gir dere samme strømstøtte som andre strømleverandører?
Strømstøtten er en offentlig ordning som administreres av nettselskapene. Støttebeløpet du får påvirkes ikke av hvilken strømleverandør eller hvilken strømavtale du har.
Spotpris
Hvilken spotpris har dere?
Hvorfor er det oppgitt en annen spotpris på fakturaen min enn det som er oppgitt som gjennomsnittlig områdepris for samme måned hos NordPool, i avisen eller andre kilder?
Denne kan være høyere eller lavere enn prisene som oppgis som snittpriser fra NordPool, i mediene eller naboens pris. Årsaken er at ikke alle husstander bruker identisk mengde strøm hver time, hele måneden. Når prisene endres hver time vil dermed forskjellige kunder oppnå ulik snittpris pr kWh. Dette gir deg muligheten til å redusere din strømregning ved å flytte forbruket ditt til timer der prisen er lavere, dersom du har mulighet til dette.
Som kraftkunde kan du ettergå at din faktura er korrekt ved å hente ut strømforbruket ditt for hver time forrige måned fra mine sider, fra din lokale netteier, eller fra Elhub.no Du kan også hente prisene for hver enkelt time fra Nord Pool sine nettsider.
Hvordan vet jeg hvilken spotpris som gjelder der jeg bor?
Faktura
Når sender dere ut faktura?
Hvilke fakturaalternativer tilbyr dere?
Kan jeg få betalingsutsettelse?
Hvordan kan jeg kontrollere at forbruket på fakturaen stemmer?
Hvordan kan jeg kontrollere at spotprisen på fakturaen stemmer?
Kundeservice
Hvordan kommer jeg i kontakt med dere?
Du kan kontakte oss på hei@sagaenergi.no eller ringe oss på telefon 97 00 00 90 hverdager klokken 09 – 15.
Hvor lang svartid har dere?
Jeg skal flytte, hva gjør jeg med strømavtalen min?
PS: Dersom du er fornøyd med oss som leverandør, viderefører vi gjerne kundeforholdet på ny adresse. Gi oss beskjed på hei@sagaenergi.no etter overtagelse av ny bolig.
Hvordan sier jeg opp avtalen min hos dere?
Hvordan legger jeg til flere adresser/målere i mitt kundeforhold?
Send en e-post til hei@sagaenergi.no og fortell hvilke adresser/målere du vil legge til ditt kundeforhold, så hjelper vi deg med det.
Min side
Hvor kan jeg logge inn på min side?
Hva kan jeg gjøre på min side
Har du spørsmål? Vi kontaker deg gjerne!
Fyll ut skjemaet og bli kontaktet.